محیط زیست و محیط کار سالم یکی از اولویت‌های بشری و نیازهای اولیه زندگی انسان‌ها میباشد،احیا و بازسازی محیط سبز و سالم مسئولیت همه‌ اقشار یک جامعه‌ی بشری میباشد.

غرس نهال و احیای فرهنگ نهال‌شانی در واقع به معنی سرمایه گذاری در طبیعت بوده و همچنان در دین مقدس اسلام از آن به مثابه صدقه جاریه یاد شده است:

«عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ «مَا مِنْ مُسْلِمٍ يَغْرِسُ غَرْسًا أَوْ يَزْرَعُ زَرْعًا فَيَأْكُلُ مِنْهُ طَيْرٌ أَوْ إِنْسَانٌ أَوْ بَهِيمَةٌ إِلَّا كَانَ لَهُ بِهِ صَدَقَةً » از حضرت انس (رض) روایت است که پیغمبر خدا (ص) فرمودند: کسی که نهالی را غرس کند و یا نباتی را زرع نماید و از آن نهال و یا نبات پرنده ای، یا انسانی و یا حیوانی استفاده نماید، یقیناً این همه برایش صدقه و ثواب محسوب می شود.

شرکت انکشاف ملی نیز با درک نیازمندی‌های محیط کاری کارمندان خود تلاش دارد تا بهترین ساحه‌ی سبز را با درختان و گل‌های متنوع آراسته نماید که این تلاش‌ها همه ساله جریان داشته و در سال روان نیز فعالیت‌های مثبتی در راین راستا در حال انجام شدن است.

در سال روان شرکت انکشاف ملی بیش از یک‌هزار اصله نهال و گل‌های زینتی را در ساحات مختلف دفتر مرکزی این شرکت غرس نموده است که شامل : گل ساناز ، پنجه چنار ، لمنز و سرب میباشد که به زیبای محلات خود رنگ تازه‌ی بخشیده است.

همچنان کارمندان و کارگران حفظ و مراقبت در شرکت انکشاف ملی میگویند که برای نگهداری و رشد این درختان و گل‍‌بته‌ها تلاش بیشتری خواهند کرد.